Delivery management bij Translink

Besturen en leveren van operationele diensten

Translink is de verbindende kracht achter de OV-chipkaart. Het bedrijf is verantwoordelijk voor de productie van de OV-chipkaart en de bijbehorende dienstverlening voor OV-bedrijven en reizigers, maar ontwikkelt ook innovatieve oplossingen voor het contactloos betalen in het openbaar vervoer.

vraag

Binnen Translink vervult Koen Hilhorst van Mobilee de functie van Delivery Manager. Koen draagt ad interim de dagelijkse verantwoordelijkheid voor de levering van vijf diensten. Deze diensten hebben betrekking op websites en systemen die gebruikt worden door reizigers en raken daarmee het primaire proces van de OV-sector. Denk hierbij aan het automatisch opladen van je OV-chipkaart, het herstellen van gemiste checkuits, het inzien van reis- en transactiehistorie en het achteraf kunnen betalen via automatische incasso.

aanpak

Naast de gestructureerde dagelijkse levering van diensten heeft Koen ook meegewerkt aan diverse vernieuwingen en verbeteringen. Cruciaal hierbij was het uitvoeren van impactanalyses en het mobiliseren van de juiste mensen in de organisatie. Koen is daarmee de spin in het web tussen business, IT, klant én leveranciers.

resultaat

Door een gestructureerde, operationele besturing van de Translink-diensten heeft Koen ervoor gezorgd dat de kwaliteit en voorspelbaarheid van de diensten is toegenomen. Daarnaast heeft Koen als Delivery Manager gezorgd voor de acceptatie, uitvoerbaarheid en inrichting van diverse verbeteringen en vernieuwingen. Zowel voor reizigers als OV-bedrijven.

Meer weten over onze kijk op het daadwerkelijk realiseren van nieuwe producten of diensten?

Koen Hilhorst vertelt je graag meer.

 

  • Hoe goed datamanagement problemen voorkomt
  • Meer Agile, meer politiek
  • Angst voor fouten: het zand in de motor van de lerende organisatie
  • Koester de verwarring bij het Agile transformatieproces